Tavoitteena pirteä ja terve helmikuu

Helmikuu ja pöpökausi on täällä. Sairastelemme enemmän alkuvuodesta monestakin eri syystä: Palaamme lomilta takaisin ihmisten seuraan, jolloin alamme tartuttaa toisiamme. Lisäksi vietämme enemmän aikaa sisätiloissa, joissa virukset tarttuvat ulkotiloja helpommin. Vuoden alussa kiertävät niin nuhakuumeet kuin vatsatauditkin, mutta niitä voi torjua monin konstein. Yksi keino on huolehtia oikeasta ruokavaliosta ja vitamiinien saannista.

  • Huolehdi hygieniasta
    Käsien toistuva peseminen vedellä ja saippualla riittää pitkälle, ja pandemia on tuonut käsidesin osaksi normaalia arkeamme. Pese lakanat ja pyyhkeet hieman useammin. Yski ja aivasta kyynärtaipeeseen ja jos olet sairas, pysy kotona.

  • Ulkoile
    Uhmaa säätä ja tapaa ystäviä ulkona. Raitis ilma tekee ihmeitä sekä mielialalle että unelle. Lisäksi ulkona on pienempi riski altistua ilmateitse tarttuville sairauksille. 
  • Terveysruokaa 
    Varaa ruokakaappiin ruokia, jotka tukevat immuunipuolustusta ja pitävät sinut terveenä. Täydennä ruokavaliota Forever Dailylla, Forever Active Pro-B:llä, Forever Arctic Sealla ja Forever Aloe Vera Gel -juomalla, niin saat parhaat tulokset. Syö paljon vihanneksia, jotta saat vitamiineja, ja höystä hunajalla, inkiväärillä, sitrushedelmillä, valkosipulilla ja chilillä. Muista, että hyvässä ruokavaliossa on kyse myös siitä, mitä et syö. Karsi pois liika sokeri ja roskaruoka. 

Pieni vitamiinikoulu

Vitamiinit ovat elintärkeitä elimistön toiminnalle, ja tähän vuodenaikaan niitä on erityisen tärkeää saada riittävästi, jotta pysyt terveenä ja hyvinvoivana. Jokaisella vitamiinilla on omat ominaisuutensa, jotka ovat hyödyllisiä elimistön eri osille. Tässä on pieni pikakurssi tavallisimmista vitamiineista.

A-vitamiini 
Mihin tarkoitukseen: näölle, iholle ja limakalvoille
Lähteet: eläinperäiset elintarvikkeet, porkkana, pinaatti ja voimakkaan vihreät vihannekset
Foreverin tuotteet: Forever Daily, Forever iVision

B6- ja B12-vitamiinit
Mihin tarkoitukseen: vähentämään väsymystä, veren punasolujen muodostumiseen ja energia-aineenvaihduntaan
Lähteet: B6-vitamiinia on useimmissa elintarvikkeissa, ja B12-vitamiinia on lihassa, kalassa, äyriäisissä, maidossa, juustossa ja kananmunassa
Foreverin tuotteet: Forever Daily, Forever Focus

C-vitamiini 
Mihin tarkoitukseen: luustolle, ikenille, iholle ja hampaille
Lähteet: lähinnä sitrushedelmät mutta myös muut hedelmät, marjat ja vihannekset
Foreverin tuotteet: Forever Aloe Vera Gel, Forever Absorbent-C

D-vitamiini  
Mihin tarkoitukseen: lihasten toimintaan sekä kalsiumin ja fosforin imeytymiseen
Lähteet: muodostuu ihossa, kun olemme auringossa, esiintyy myös lihassa, kananmunassa ja kalassa
Foreverin tuotteet: Forever Daily, Forever Calcium

E-vitamiini   
Mihin tarkoitukseen: solujen suojaamiseen hapettumisstressiltä 
Lähteet: täysjyvätuotteet, pähkinät, siemenet, lehtikasvikset, avokado, kananmuna, maito, margariini ja kasviöljyt, kuten rypsiöljy
Foreverin tuotteet: Forever Supergreens, Forever Daily


Vinkki!

Forever Daily sisältää 12:a vitamiinia ja 8:aa kivennäisainetta. Ota 2 tablettia päivässä monipuolisen ruokavalion täydentämiseksi.