8 vinkkiä, jotka tekevät treenaamisesta hauskempaa

Treeni-innon lopahtaminen ennemmin tai myöhemmin on täysin normaalia. Hätä ei ole kuitenkaan tämän näköinen, sillä listasimme näppäriä vinkkejä, joilla saat liikunnan riemun takaisin.

Kokeile jotain uutta
Saman asian toistaminen voi helposti alkaa maistua puulta. Entäpä jos kokeilisit uudenlaisia treenejä tai jopa täysin uutta lajia? Vaihtelun avulla treenaamisen saa tuntumaan mielekkäältä pitkään.

Siirry ulos
Innsbruckin yliopiston tutkijat ovat havainneet, että luonto tehostaa treenejä ja saa jaksamaan pidempään kuin jos sama treeni tehtäisiin sisätiloissa. Fyysinen treeni virkistää ja luontokokemus vähentää stressiä. Win-win!

Lähde katsomaan nähtävyyksiä
Harrastatko juoksua? Vaihda reittiä ja lähde tutkimaan nähtävyyksiä. Se saa sinut unohtamaan, kuinka raskasta juokseminen on – ja lisäksi näet uusia paikkoja!

Puhtia soittolistasta
Takkuaako liikkeelle pääseminen vai alkaako puhti hyytyä, kun treeniä olisi vielä neljäsosa jäljellä? Näinä hetkinä lempiartistin kuunteleminen voi auttaa tekemään treenaamisesta hauskempaa. Mieti siis, missä kohtaa treenejä uupumus yleensä iskee, ja ajoita lempikappaleesi näihin hetkiin.

Kaksi kärpästä yhdellä iskulla
Oletko menossa rannalle? Vedä lenkkitossut jalkaan ja juokse sinne. Voimakävele töistä kotiin tai pyöräile ravintolaillalliselle bussin käyttämisen sijasta. Voit hyvin treenata silloin, kun siirryt joka tapauksessa paikasta toiseen!

Yhteisiä treenejä
Tee treffit kaverit kanssa voimakävelyn tai juoksulenkin merkeissä. Tällä tavalla tapaaminen on yhtä hauskaa ja samalla voitte olla erityisen tyytyväisiä itseenne.

Tartu haasteeseen
Ilman tavoitetta treenaaminen voi käydä tylsäksi pidemmän päälle, minkä vuoksi voi olla hyvä ajatus asettaa tavoite tai ilmoittautua kilpailuun, jota varten pitää harjoitella.

Tee sitä, mistä sinä nautit
Sinun ei ole pakko alkaa harrastaa juoksua, vaikka muut niin tekisivätkin. Harrasta itsellesi mieluista lajia. Silloin myös odotat innolla, että pääset treenaamaan!
 


Bonusvinkki: hommaa uusi treenikaveri

Treenaaminen jo itsessään antaa energiaa, mutta joskus kiireen keskellä voi kaivata hieman lisäapua. ARGI+ on jauheravintolisä, joka sekoitetaan veteen tai muuhun juomaan. Se sisältää muun muassa B6- ja B12-vitamiineja, jotka auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta ja edistävät normaalia energia-aineenvaihduntaa. Ravintolisä on pakattu annospusseihin, joten voit aina pitää mukana omaa urheilujuomaasi. Lue lisää ARGI+-ravintolisästä

Tiesitkö, että...

…vartalo käyttää 200:aa lihasta yhden askelen ottamiseen.
…kun juokset, jalkoihin kohdistuva kuormitus vastaa 3–4 kertaa kehonpainoasi.
…vartalolta kestää 6–8 viikkoa sopeutua uuteen treeniohjelmaan, ja tuloksia alkaa näkyä noin 12 viikon jälkeen, joten älä luovuta!